
Ogólna charakterystyka:
Bracia Wilko i Vaclav herbu Kozel pochodzą z Żyliny i są jedynymi synami niezbyt zamożnego rodu rycerskiego Pokorny. W młodości byli przygotowywani do pełnienia rycerskich obowiązków, ale plany te przekreślił incydent w który zamieszana była ich siostra Vladislava i lokalny klecha. Ksiądz ten zbałamucił bezbronną siostrę wbrew woli rodziny, gdy ta była już przeznaczona komu innemu. Rozwścieczeni bracia bez chwili namysłu zamordowali duchownego. Dzięki koneksjom ojca uniknęli kary śmierci, jednak nie kary w ogóle. Braci dosięgła eksomunika, wygnanie z rodzinnej Żyliny i pozbawienie majątku. Vladislavę zaś, w celu odpokutowania za grzech cudzołóstwa, wysłano potajemnie do któregoś z czeskich zakonów. Odtąd Wilko, Vaclav i ich najwierniejsi pocztowi ukrywają się po lasach i rabują, aby przeżyć i dożyć dnia odnalezienia i zjednania się z Vladislavą.
Liczebność:
ok. 15 osób
Uzbrojenie i wygląd:
Rycerze-zbójcy – zniszczone rycerskie wyposażenie i odzienie. Towarzyszący im knechci – zniszczone, brudne średnie opancerzenie.
Rola na Rejzie:
Nękać i grabić intruzów. Być może czasowo lub na stałe przejść na jedną ze stron. Zabezpieczyć święto w Lesie. Współtworzyć wydarzenia fabularne. (Gracze otrzymają briefing fabularny przed grą, który pozwoli im podjąć starania na rzecz odzyskania swojej dawnej pozycji lub wymierzenia zemsty winowajcom.)
Dowódca: